Spørsmål og svar

Hvordan deltar jeg i konkurransen?

Konkurransen for å vinne et digitalt gavekort holdes her. For at vi skal kunne kontakte deg vedrørende konkurransen, må vi ha ditt navn, epost og telefonnummer. Denne informasjonen blir slettet når konkurransen er avsluttet. Premien er et gavekort på 10 000 kroner som er gyldig i 14 dager etter trekning. Du bruker gavekortet ved å bestille din Norgesferie hos én av reiseleverandørene på dnb.no/nestesommer.

Hvor kan jeg bruke gavekortet?

Du bruker gavekortet ved å bestille din reise hos en av reiseleverandørene som ligger på dnb.no/nestesommer.

Hvordan bruker jeg gavekortet?

DNB vil kontakte deg hvis du vinner og forklare hvordan du benytter gavekortet.

Hva om bedriften jeg bestiller av går konkurs?

Alle bestillinger og avtaler er mellom deg og bedriften. Det er viktig at du kontakter bedriften for å forsøke få igjen pengene dine. Dersom du har bestilt en pakkereise, hos et av medlemmene i reisegarantifondet, kan du ha rett til tilbakebetaling. Dersom du ikke har bestilt pakkereise og har brukt ditt DNB Visa eller DNB Mastercard ved bestilling, kan du ha rett til helt eller delvis refusjon av tjenesten. Vennligst kontakt oss i nettbanken - under reklamasjoner.

https://www.dnb.no/kundeservice/privat/corona-virus.html

Kan jeg bestille flere reiser?

Nei, hver ukesvinner må bruke mottatt gavekort på én bestilling hos én reiseleverandør.

Hvor lenge er gavekortet gyldig?

Fra ukesvinneren trekkes, er vedkommendes gavekort gyldig i 14 dager.

Får jeg gavekort/rabatt om jeg bestiller sommerferie for 2021 nå?

Operatørene har forskjellige tilbud, og det er opp til hver enkelt å bestemme om de ønsker å tilby reisene for 2020 også i 2021. Du må derfor gå inn på det aktuelle tilbudet/operatøren, for å se om det tilbys både i 2020 og i 2021.

Må jeg bestille en reise for en viss sum?

Nei, som ukesvinner står du fritt til å velge hvor mye av gavekortet du ønsker å bruke på en av reiseleverandørene på dnb.no/nestesommer. Registreringsnummeret ditt dekker inntil 10 000 kroner av totalbeløpet.

Kan jeg delta i konkurransen flere ganger?

Ja, men du kan bare delta én gang per uke. Hvis du vinner en ukeskonkurranse, kan du ikke delta i kommende uker.

Jeg ble trukket ut som ukesvinner, men rakk ikke bruke gavekortet før fristen gikk ut. Kan jeg få et nytt gavekort?

Gavekortet er gyldig i 14 dager etter at ukesvinneren er kåret. Etter det er det ikke mulig å få utstedt et nytt gavekort.

For bedrifter

Hvilke bedrifter kan registrere seg i nettløsningen?

Norske reiselivsbedrifter som er kunder i DNB eller medlemmer av Reisegarantifondet (RGF). Medlemsskap må kunne dokumenteres.

Hva kategoriseres som reiselivsbedrifter i denne kampanjen?

  • Drift av hoteller, pensjonater og vandrerhjem
  • Drift av ferieleiligheter
  • Reisebyråvirksomhet og reisearrangørvirksomhet
  • Turistkontorvirksomhet og destinasjoner
  • Guider og reiseledere
  • Opplevelses-, arrangements- og aktivitetsarrangørvirksomhet
  • Drift av museer
  • Drift av historiske steder og bygninger
  • Drift av botaniske og zoologiske hager
  • Drift av fornøyelses- og temaparker

Hvorfor kan ikke jeg som er bedriftskunde i en annen bank registrere mitt tilbud her?

I denne kampanjen ønsker vi å løfte frem DNBs kunder, i tillegg har vi inkludert reisearrangører/reisebyråer uten krav til kundeforhold i DNB. Reisearrangørene favner indirekte hele reiselivsnæringen – helt fra overnattingssteder til turistattraksjoner og opplevelsesaktiviteter i lokalmiljøet. Dersom du ikke er bedriftskunde i DNB, er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss for en prat.

Hvor lang tid har bedriften min på å sjekke om en gavekortkode er gyldig?

Når dere har mottatt koden fra kunden, har dere 24 timer på å verifisere koden før den må være bekreftet og merket som brukt i portalen. Den unike lenken for å sjekke gavekortkode, fikk du tilsendt da bedriften ble godkjent. Når de 24 timene er over og gavekortet ikke er blitt merket som brukt, vil ikke lenger gavekortet være gyldig. Gavekortkodene som din bedrift har merket som brukt, skal meldes inn på faktura til DNB. Les mer under punktet om fakturering.

Hvordan får jeg tilbakebetalt pengene for rabatten jeg gir til kunden?

  • Send faktura for tilbakebetaling av tildelt rabatt til:nestesommer_faktura@dnb.no med en oversikt over rabattkodene på gavekortene som er brukt hos dere. Husk kontonummer for refusjon også. Siste frist for innsendelse av faktura er 30. juni.
  • Fakturaen må inneholde:
    • Navn og organisasjonsnummer på reiselivsbedriften
    • Oversikt over benyttede rabattkoder (må være verifisert)
    • Kontonummer for refusjon til reiseselskapet