Spørsmål og svar om postkort-konkurranse

Hvordan kan jeg delta i konkurransen for å vinne reisegavekort på opptil 5000 kroner?

Du kan delta i konkurransen på følgende måte:

  • Klikk gjennom postkortene for å finne et postkort som passer deg.
  • Del postkortet på Facebook.
  • Skriv ditt navn og telefonnummer etter at du har delt.

Da er du med i konkurransen og DNB kontakter vinneren umiddelbart etter trekningen - i løpet av august.

Hvor kan jeg bruke gavekortet?

Reisegavekortet kan brukes hos en av reiseleverandørene som ligger på dnb.no/nestesommer.

Hvordan bruker jeg gavekortet?

DNB vil kontakte deg hvis du vinner og forklare hvordan du benytter reisegavekortet.

Hva om bedriften jeg bestiller av går konkurs?

Alle bestillinger og avtaler er mellom deg og bedriften. Det er viktig at du kontakter bedriften for å forsøke få igjen pengene dine. Dersom du har bestilt en pakkereise, hos et av medlemmene i reisegarantifondet, kan du ha rett til tilbakebetaling. Dersom du ikke har bestilt pakkereise og har brukt ditt DNB Visa eller DNB Mastercard ved bestilling, kan du ha rett til helt eller delvis refusjon av tjenesten. Vennligst kontakt oss i nettbanken - under reklamasjoner.

https://www.dnb.no/kundeservice/privat/corona-virus.html

Kan jeg bestille flere reiser?

Nei, hver vinneren må bruke mottatt reiseavekort på én bestilling hos én reiseleverandør.

Hvor lenge er gavekortet gyldig?

Fra vinneren trekkes, er vedkommendes reisegavekort gyldig i 14 dager.

Får jeg gavekort/rabatt om jeg bestiller sommerferie for 2021 nå?

Operatørene har forskjellige tilbud, og det er opp til hver enkelt å bestemme om de ønsker å tilby reisene for 2020 også i 2021. Du må derfor gå inn på det aktuelle tilbudet/operatøren, for å se om det tilbys både i 2020 og i 2021.

Må jeg bestille en reise for en viss sum?

Nei, som vinner står du fritt til å velge hvor mye av reisegavekortet du ønsker å bruke på en av reiseleverandørene på dnb.no/nestesommer. Premien i konkurransen dekker bestilling på opptil 5 000 kroner av totalbeløpet.

Kan jeg delta i konkurransen flere ganger?

Du kan dele så mange postkort du ønsker, men hver bruker som deltar vil kun ha en deltagelse (ett lodd) i konkurransen.

For bedrifter

Hva skjer med portalen når det er tomt for gavekort?

Vi vil fortsette å sende kunder inn til Neste Sommer-portalen gjennom sommeren. Her har det vært over 20.000 kunder innom hver dag, og dette vil fremdeles være et bra sted å vise frem dine tilbud for potensielle kunder.

Hvilke bedrifter kan registrere seg i nettløsningen?

Norske reiselivsbedrifter som er kunder i DNB eller medlemmer av Reisegarantifondet (RGF). Medlemsskap må kunne dokumenteres.

Hva kategoriseres som reiselivsbedrifter i denne kampanjen?

  • Drift av hoteller, pensjonater og vandrerhjem
  • Drift av ferieleiligheter
  • Reisebyråvirksomhet og reisearrangørvirksomhet
  • Turistkontorvirksomhet og destinasjoner
  • Guider og reiseledere
  • Opplevelses-, arrangements- og aktivitetsarrangørvirksomhet
  • Drift av museer
  • Drift av historiske steder og bygninger
  • Drift av botaniske og zoologiske hager
  • Drift av fornøyelses- og temaparker

Hvorfor kan ikke jeg som er bedriftskunde i en annen bank registrere mitt tilbud her?

I denne kampanjen ønsker vi å løfte frem DNBs kunder, i tillegg har vi inkludert reisearrangører/reisebyråer uten krav til kundeforhold i DNB. Reisearrangørene favner indirekte hele reiselivsnæringen – helt fra overnattingssteder til turistattraksjoner og opplevelsesaktiviteter i lokalmiljøet. Dersom du ikke er bedriftskunde i DNB, er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss for en prat.

Hvor lang tid har bedriften min på å sjekke om en gavekortkode er gyldig?

Når dere har mottatt koden fra kunden, har dere 24 timer på å verifisere koden før den må være bekreftet og merket som brukt i portalen. Den unike lenken for å sjekke gavekortkode, fikk du tilsendt da bedriften ble godkjent. Når de 24 timene er over og gavekortet ikke er blitt merket som brukt, vil ikke lenger gavekortet være gyldig. Gavekortkodene som din bedrift har merket som brukt, skal meldes inn på faktura til DNB. Les mer under punktet om fakturering.

Hvordan får jeg tilbakebetalt pengene for rabatten jeg gir til kunden?

  • Send faktura for tilbakebetaling av tildelt rabatt til:nestesommer_faktura@dnb.no med en oversikt over rabattkodene på gavekortene som er brukt hos dere. Husk kontonummer for refusjon også. Siste frist for innsendelse av faktura er 30. juni.
    Det tar 14 dager fra vi mottar faktura til pengene utbetales til din bedrift.
  • Fakturaen må inneholde:
    • Navn og organisasjonsnummer på reiselivsbedriften
    • Oversikt over benyttede rabattkoder (må være verifisert)
    • Kontonummer for refusjon til reiseselskapet